یزدفردا: با بارش‌های اخیر، برخی قنوات شهر تفت مسدود شد، موضوعی که باعث شده تاکنون ثمره بارش‌ها به باغات و مزارع نرسد.

به گزارش یزدفردا: با بارش‌های اخیر، برخی قنوات شهر تفت مسدود شد موضوعی که باعث شده تاکنون ثمره بارش‌ها به باغات و مزارع نرسد.

روی دیگر بارش‌های بهاری خسارت به برخی تاسیسات و زیرساختها است.

دهقان فرماندار تفت گفت: امسال بارندگی خوب و متعاقبا سال آبی خوبی داشته ایم.

وی ادامه داد: قنات احمد آباد و قنات کلانتری دو قنات، عمده تامین کننده آب کشاورزی باغات تفت هستند که در سال گذشته قسمت‌های مختلف آن آسیب دیده که با اعتبارات جهادکشاورزی بازسازی و مرمت آن قسمت‌ها در حال انجام بود، اما در سیل اخیر دوباره کانال انتقال آب این قنات رسوب گرفته و دو ماه زمان برای پاکسازی آن لازم است. 

فرماندار تفت گفت: با مالکان ونماینده قنات صحبت شده وبزودی عملیات اجرایی پاکسازی این قنات‌ها شروع می‌شود و تامین اعتبار در اعتبارات قنوات سالجاری دیده خواهدشد و نکته مهم اینست که ایمن سازی قنات باید مد نظر باشدچون قبلا هم این قنات آسیب دیده بود و یک قسمت به صورت دولتی و یک قسمت باخودیاری مردمی اصلاح شده است. 

دهقان گفت: چاه‌های آب شرب سطح شهر را شستشو و تقویت پمپاژ را انجام داده ایم و سطح آب چاه‌ها بالا امده و درخواست مردم ایجاد سد در حوزه آبی یزد –اردکان است درحالی که بندخاکی دره گاهان، بند تغذیه‌ای است که برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از انتقال رسوبات سیل و نگهداری آب ورهاسازی بعداز سیل آب، از آن استفاده می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا